st RUGALICA
UTORAK, 29.06.1999.
Izvorni tekst C programa vl3b
Nikad objavljen clanak o namjestenim nagradnim igrama
UTORAK, 26.01.1999.
Koristan savjet za igrace stRUGALICE
Dok se jedni igraju, drugi se bogate
Kako ja stedim novce citateljima Vecernjeg lista
Najava nagradne igre na ovoj stranici
UTORAK, 19.01.1999.
Tajna veza izmedju stRUGALICE i spoji-i-pobijedi igrice
Poucna prica o zlatnoj ribici
UTORAK, 12.01.1999.
Slavim dvostruku pobjedu. Unistio sam igru spoji-i-pobijedi
Stvarni razlozi milijunske naklade Vecernjaka
PETAK, 18.12.1998.
Dobitni brojevi 3. kola spoji-i-pobijedi gospodina Pere Basica
Brojcani podaci o prva tri tjedna zivota ove stranice
PONEDJELJAK, 14.12.1998.
Detaljan plan za unistenje igre spoji-i-pobijedi
Razlozi zasto igru spoji-i-pobijedi treba sto prije unistiti
SRIJEDA, 09.12.1998.
Kako Vecernjak u Vecernjaku dokazuje postenje igre spoji-i-pobijedi
Priznanje u Vecernjaku da su svi brojevi namjesteni
CETVRTAK, 03.12.1998.
Kako doci i omoguciti drugima da dodju do vrlo vaznog i korisnog
program VL3B.C
Kako se po potrebi mijenjaju pravila igre Spoji-i-pobijedi
SUBOTA, 28.11.1998.
Nadaleko poznata i koristena tablica dobitnih brojeva 2. kola igre
spoji-i-pobijedi
Pocetak kraja igre spoji-i-pobijedi i njoj slicnih
Tema za razmisljanje
Tu ce se jednog dana (a mozda i kasnije) nalaziti
link na stranicu
s koje ce se moci besplatno pokupiti datoteka VL3B.C
Komentare posaljite na email adresu igaly@math.hr.
Ako zelite pripomoci ostvarenju mogucnosti besplatnog dobivanja
programa VL3B.C, ne zaboravite u polje Subject upisati redni broj pod kojim ste otvorili
stranicu.
Odlucio sam konacno objaviti izvorni tekst sada vec cuvenog C programa vl3b kao i nikad objavljeni clanak o igrama na namjestanje. Pogledajte sto se krije iza oba danasnja linka jer, ako ste vec dosli do ovdje, onda ce vas sigurno zanimati oba teksta.
Dragi citatelji, isprintavsi proslog tjedna ovu stranicu, shvatio
sam da je njezin opseg mnogo veci nego sto sam pretpostavljao. Stoga vas, cijeneci vase
vrijeme, necu vise opterecivati sa svim detaljima besmisla igara spoji-i-pobijedi,
stRUGALICE i njima slicnih igara. Zato cu vam danas dati jedan savjet, malo cu vas
informirati i na kraju najaviti novu superzabavnu i superzanimljivu nagradnu igru.
Savjet za igrace stRUGALICE
Ako na vasoj kartici nekim cudom, stRUGAJUCI objavljene
brojeve, pronadjete tri ista simbola, nemojte NITI SLUCAJNO odmah otici s tom karticom u
redakciju Vecernjaka. Pitate se zasto!? Jednostavno zbog toga, sto upravo vasa kartica
mozda krije jos neki zgoditak i bilo bi ga steta olako propustiti. Stoga, ako vec
sudjelujete u nagradnoj igri, kupujte uporno sve Vecernjake od ponedjeljka do nedjelje i
tek poslije nedjelje, nakon sto ste postrugali sve objavljene brojeve, javite se po svoje
dobitke. Jer tko zna, mozda se bas vama osmjehne visestruka sreca pa uz brod i auto
dobijete jos i paket za mrsavljenje.
Dok se jedni igraju, drugi se bogate
Vjerojatno vam je u Vecernjaku od 15.12.1998. promakla jedna
vrlo zanimljiva vijest koja, ako se pravilno cita, objasnjava porijeklo velikog bogatstva
nekih, do jucer obicnih, ljudi iz naseg susjedstva: "U sveopcoj groznici kupnje
dnevnih tiskovina s nagradnim igrama, C.Z. (25), J.M. (19) i C.A. (41) iz
Daruvara dosjetili su se kako na tome zaraditi. Prema policijskom priopcenju, oni su u
petak nabavili vecu kolicinu "Vecernjaka", koju su potom ispred robne kuce u
Daruvaru neovlasteno prodavali po deset kuna za primjerak. U tome ih je zatekla policija i
privela na daljnji postupak trzisnoj inspekciji Bjelovarsko-Bilogorske zupanije".
Kako ja stedim novce citateljima Vecernjeg
lista
U clanku 2. pravila nagradne igre stRUGALICA pise: "Nagradna
igra ce se organizirati u 26 tjednih kola". Ja tvrdim da ce, prvenstveno
zahvaljujuci ovoj mojoj aktivnosti, broj odigranih kola igre stRUGALICA biti znatno manji od 26. S obzirom da sa ce svakim neodigranim kolom citatelji Vecernjeg
lista potrositi oko 5.000.000 kn manje (naime, procjenjujem da je toliko povecanje tjedne
naklade), pretpostavljam da cu ovom aktivnoscu uspjeti citateljima ustedjeti ukupno oko
100.000.000 kn. Kolicinu ustedjenog papira izracunajte sami. Ovu svoju tvrdnju temeljim na
podatku da sam u svega 2 tjedna stRUGANJA uspio nakladu s 1.017.200 spustiti na svega
1.016.970 primjeraka, odnosno za cak 230 primjeraka. Zanimljivo je da se ovo smanjenje
naklade gotovo potpuno podudara s brojem posjetitelja ove stranice u navedenom razdoblju
(1026 posjetitelja 11.sijecnja; 1291 posjetitelja 25.sijecnja).
Najava nagradne igre na ovoj stranici
Uvidjevsi kako nagradne igre imaju izvrsni
promicbeni ucinak, odlucio sam nakon duzeg promisljanja i na ovoj stranici pokrenuti
nagradnu igru. Za sada vam jedino mogu otkriti da ce
Nagradni fond za sada u cijelosti osiguravam ja. Dijelit cu tjedne i zavrsne nagrade. Ovim putem pozivam sve potencijalne sponzore da se ukljuce u nagradjivanje igraca igre PITAuLICE. Sve informacije o tome kako postati sponzor igre PITAuLICE mozete traziti (a mozda i dobiti) na igaly@math.hr.
"stRUGALICA" je, isto kao i "Spoji i pobijedi", igra u kojoj su svi dobitni brojevi unaprijed namjesteni, no "Poenta igre nije u tome da su brojevi namjesteni..."
Kao sto sam prosli puta naznacio, danas potvrdjujem da je namjestena zabavna igra "stRUGALICA" nastala recikliranjem namjestene zabavne igre "Spoji i pobijedi". Kao potvrdu tome, iznijet cu podatak da sam POTPUNO NEPROMIJENJENIM (vec nadaleko poznatim) programom VL3B uspio, iskljucivo na temelju 6 poznatih stRUGALACKIH kartica (bez koristenja objavljnih brojeva) prvog kola ove sjajne igre, jednoznacno odrediti sve dobitne brojeve prvog kola (kao sto sam 28.11.1998. ucinio s dobitnim brojevima drugog kola igre spoji-i-pobijedi). Ipak, moram priznati da sam tijekom ovog eksperimenta morao unijeti podatke za 7 kartica (a ne za samo 6), buduci da sam imao nesrecu ("peh") da sam naletio na dvije u biti iste kartice. Temeljem provedenog eksperimenta, smatram da bi za odredjivanje dobitnih brojeva svakog slijedeceg kola stRUGALICE bilo dovoljno nabaviti samo 8 nagradnih kartica. Ukoliko skupim dovoljno zainteresiranih koji ce snositi troskove nabavke tih 8 Vecernjaka, u slijedecim tjednima cu vas uveseljavati predvidjanjem buducnosti tj. brojeva koji ce tek biti objavljivani i kojima ce se citatelji drzati u neizvjesnosti.
Pretvorba stRUGALICE u igru Spoji-i-pobijedi
Vezu izmedju stRUGALICE i sPAJALICE (ime od milja za spoji-i-pobijedi) cu pojasniti na primjeru jedne stRUGALACKE kartice:
1 papiga |
2 dalekozor |
3 vrc |
4 sidro |
5 dalekozor |
6 skrinja |
7 vrc |
8 kubura |
9 jedrenjak |
10 skrinja |
11 lubanja |
12 lubanja |
13 mapa |
14 jedrenjak |
15 sidro |
16 sidro |
17 mac |
18 mapa |
19 lopata |
20 kubura |
21 palma |
22 kormilo |
23 papiga |
24 mac |
25 mac |
26 jedrenjak |
27 palma |
28 kormilo |
Na jeziku sPAJALICE, ista kartica izgledala bi otprilike ovako
KOSILICA MURAY 1 23 29 |
SAT - VECERNJI LIST 9 14 26 |
SKUTER APRILIA 11 12 38 |
PUT U NEW YORK 89 90 44 |
OSMEROSOBNI STAN 77 78 50 |
PAKET ZA MRSAVLJENJE 2 5 30 |
BROD BAYLINER 17 24 25 |
AVION 57 58 39 |
RACUNALO 67 68 45 |
APARTMAN NA MORU 79 80 51 |
TV PHILIPS 3 7 31 |
AUTOMOBIL ATOS 13 18 34 |
PREKOOCEANSKI BROD 59 60 40 |
1 kg ZLATA 69 70 46 |
BESPLATNO SISANJE 81 82 52 |
BICIKL LIMEX 4 15 16 |
STEDNJAK KONCAR 19 35 56 |
JAHTA 61 62 41 |
ELIKSIR MLADOSTI 71 72 47 |
KRSTARENJE 83 84 53 |
AUTOMOBIL TICO 6 10 32 |
VIDEOKAMERA SONY 21 27 36 |
KEMIJSKA OLOVKA 63 64 42 |
PUT U DISNEYLAND 73 74 48 |
PEPELJARA 85 86 54 |
VIDEOREKORDER PHILIPS 8 20 33 |
STOLIC ZA GLACANJE 22 28 37 |
PRETPLATA NA VECERNJAK 65 66 43 |
100.000 kuna 75 76 49 |
SUSRET S G.I. 87 88 55 |
Objasnjenje uz dobivenu karticu spoji-i-pobijedi: Zelenim podvucenim slovima su oznaceni brojevi koji ce SIGURNO BITI IZVUCENI; crnim slovima su oznaceni brojevi koji SIGURNO NECE BITI IZVUCENI; crvenim slovima su oznaceni preostali brojevi. U tablici su, radi preglednosti, kosim masnim slovima oznacene nagrade koje mozete ocekivati ako vasi brojevi budu izvuceni. Ostale nagrade mozete odmah zaboraviti.
Svaka kartica prvog kola stRUGALICE koju sam imao prilike pogledati izgledala je upravo ovako: 3 potencijalne nagrade, ostalo zaboravite. Ova kartica koju vidite nije osvojila sat, bicikl i brod. Da je neki igrac igre spoji-i-pobijedi dobio pred koji tjedan ovakvu karticu (na kojoj je unaprijed otpisano 27 potencijalnih dobitaka), vjerojatno bi to razglasio svim svojim prijateljima, zalio bi se Vecernjaku da nije dobio pravilnu karticu itd. Pa ipak, ovakva kartica vrlo dobro prolazi u novoj, jos bolje koncipiranoj igri - stRUGALICI. Zasto? Ponovno iz istog razloga, jer je istina prikrivena (ovaj puta ipak ne dovoljno debelom) folijom. Naime, s obzirom da su svi brojevi unaprijed namjesteni, ova kartica moze jednako tako dobiti nagradu kao i svaka druga, s obzirom da u igri zapravo NEMA brojeva koji ce MOZDA biti izvuceni. Za svaki broj je unaprijed odredjeno hoce li ili nece biti izvucen!
Ako nastavite citati ovu stranicu, u slijedecem javljanju obznanit cu neke, nadam se razumljive, zanimljive matematicke cinjenice vezane uz ovu vrlo interesantnu igru. Za danas bih se htio s vama oprostiti jednom pricom za koju sam ranije mislio da je vic a sada sam shvatio da prica ima nastavak i da skriva jednu od zivotnih istina.
Prica o zlatnoj ribici
Jedan covjek bijase ozenjen divnom zenom. Voljeli su se itd., ali je covjek sumnjao da ga zena ipak mozda vara. Stoga je odlucio uz pomoc zlatne ribice rijesiti tu dvojbu. Dakle, covjek se intenzivno dao na pecanje i kad je napokon ulovio zlatnu ribicu, prije nego sto je ona stigla ispricati svoju poznatu pricu, covjek joj rece: "Zlatna ribice, mogao bih te smazati u jednom zalogaju, ali odlucio sam ti darovati slobodu ako mi ispunis tri zelje!" Vidjevsi da je vrag odnio salu, ribica se slozi s njegovim prijedlogom. Na to joj ribolovac naizust rece svoje tri zelje: "Prvo: da me zena ne vara; Drugo: ako me i vara, ne zelim to saznati; Trece: Ako i saznam, ne zelim se zbog toga sekirati!"
Tu je vic gotov i slusaci se smiju. No, prica ima nastavak.
Ribica je, shvativsi s kim ima posla, odlucila dobro razmisliti prije nego sto ce odgovoriti na ovakav prijedlog. S obzirom da joj carobiranje bas i nije islo od ruke, znala je da zapravo ne moze ispuniti ove zelje. Naime, zena ce, ako je do sada varala svog muza, i nadalje ciniti to isto. Muz ce, prije ili kasnije to saznati, a kad sazna sigurno ce se jako razljutiti, otici u ribolov i eto ribice u loncu. Dakle, tu pomoci nema. Prema tome, odlucila je zaigrati na kartu inteligencije i galame. Stoga je odlucno rekla ribolovcu: "Bas si glup!!! Kako si uludo potrosio dvije zelje! Ja cu ti ispuniti prvu zelju a druge dvije si zatakni za sesir!" Rekavsi to, ribica hrabro iskoci iz ruke zbunjenog covjeka i nestade u jezerskim dubinama.
U cemu je poanta (kad vec nije u tome da su spoji-i-pobijedi brojevi namjesteni)?
Ribica se spasila time sto je odlucno rekla ribolovcu da mu je ispunila prvu zelju, ne ostavivsi mjesta ni mrvici sumnje. Time mu je jasno dala do znanja koliko su glupe njegove preostale dvije zelje. Na taj je nacin, zapravo, prikrila nemogucnost ispunjenja bilo koje od tri zelje. Ribolovac pak, od srama, ne smije priznati da ga je ribica prevarila i tu je prici o ribici kraj. Kraj price o stRUGALICI jos vam ne mogu ispricati, jer ga ni sam ne znam.
Nakon sto sam znanstvenim pristupom uspjesno unistio igru "Spoji i pobijedi", sada cu polaganim stRUGALACKIM pristupom isto uciniti i s igrom "stRUGALICA - PUT DO BLAGA". Prije nego pocnem s polaganim stRUGANJEM ove igre, evo malo Vecernjakove samohvale (da ne mislite da samo ja sam sebe hvalim):
"Kao sto je poznato, Vecernji list je
potkraj prosle godine postigao dva iznimna nakladnicka rezultata. Najprije je
27.studenoga, poslije 12 godina, ponovno tiskan u pola milijuna primjeraka, a potom - 11
prosinca - u 720.000, sto je bio rekord svih vremena hrvatskog novinstva.
Danas je i taj rekord srusen. Premasena je magicna brojka od milijun primjeraka. Danasnja
naklada Vecernjeg lista je 1.017.200 primjeraka." (Vecernji list, ponedjeljak, 11.sijecnja.1999., str. 48)
Dakle, pocnimo s najavljenim stRUGANJEM. Gore
navedeni nakladnicki podvig jedna druga nakladnicka ogranizacija (ne znam tocno koja)
uvelike premasuje tiskanjem loto listica. Sto se pak tice rekorda hrvatskog novinstva,
traba naglasiti da je povecanje naklade za 297.200 primjeraka postignuto presvlacenjem
jedne od cetrdesetdevet stranica neprozirnom folijom. Iz toga se lagano moze
izracunati da bi, presvlacenjem svih 49 stranica neprozirnom
folijom, naklada mogla porasti za 14.562.800 primjeraka, odnosno dosegla bi fantasticnih
15.282.800 primjeraka. Ovo vjerojatno nije ucinjeno iskljucivo zbog trenutnog nedostatka
papira i kapaciteta tiskare, no za ocekivati je da ce u jednom od narednih kola Vecernjak
posegnuti i za tim rjesenjem.
Nadalje, zelio bih skrenuti pozornost na cinjenicu da je nova SUPERIGRA "stRUGALICA", zapravo
reinkarnirana igra IGRE NAD IGRAMA "Spoji i
pobijedi". Priznajem da me malo iznenadila inovativnost organizatora igre jer sam
ja ocekivao da ce nakon mojeg otvorenog poziva za unistenje igre "Spoji i
pobijedi" (14.12.1998.), Vecernjak jednostavno
svakog drugog petka biti umotan u prozirnu foliju. No, ocito je istina o namjestenim
brojevima bila previse bolna za znatan broj sudionika pa organizator nije zelio riskirati,
vec je radije odlucio prividno promijeniti pravila igre. To mi se, zapravo, dopada jer je
sada svakom sudioniku puno jasnije da zapravo sudjeluje u zabavnoj igri koja je dobivena
krizanjem instant lutrije (treba nesto "postrugati" - otvoriti) i kockanja na
napravi zvanoj "jednoruki jack" (treba skupiti tri istovjetna znaka). Osnovna
dvojba iz "Teme za razmisljanje" (...postoje dvije odvojene naredbe: "Isprintaj dobitnu karticu"
i "Isprintaj nedobitnu karticu"...) je i
nadalje prisutna, ali su barem svi sudionici zabavne igre unaprijed svjesni te cinjenice.
I za kraj danasnjeg napisa, pokusajte shvatiti (meni nije uspjelo) prvu recenicu 5. clanka
pravila igre stRUGALICE, koja doslovce glasi ovako: "U nagradnoj igri sudjeluju
svi citatelji Vecernjeg lista s neogranicenim brojem kartica, a vlasnici su kartica.".
PETAK, 18.12.1998.
Zahvaljujem se gospodinu Peri Basicu koji mi je jucer poslao sljedeci email:
evo brojeva koji se nece objaviti u 3. kolu 1,4,8,10 16,19, 21,24,25,27, 32,33,34 44,46,48 51,53,55,57 63,66,68,69 71,72,74,76 80,82,83,84,87 90 |
Buduci da se blizi kraj 3. tjedna otkako sam objavio svoju spoji-i-pobijedi stranicu, mislim da je doslo vrijeme da pomalo zavrsavam ovo istrazivanje, pa stoga objavljujem neke podatke koji ce mozda zanimati one koji ce se u buducnosti htjeti upustiti u nesto slicno.
http://www.math.hr/~igaly/spojii.htm | 28.11.1998.- 18.12.1998. |
|||
Ulasci na stranicu | 776 | |||
Primljena pisma | od meni poznatih osoba | 19 | 34 | |
od meni nepoznatih osoba | 15 | |||
Pisma sa Subject-om: 000xxx | od meni poznatih osoba | 11 | 29 | |
od meni nepoznatih osoba | 18 | |||
Ponuda za pisanje clanaka | neostvareno | 1 | 2 | |
ostvareno | 1 | |||
Sudjelovanje u TV emisijama | neostvareno | 1 | 1 | |
ostvareno | 0 | |||
Trazitelji | Altavista | prijavljeno | DA | DA |
prihvaceno | DA | |||
Internet monitor | prijavljeno | DA | NE | |
prihvaceno | NE | |||
Yahoo | prijavljeno | DA | NE | |
prihvaceno | NE | |||
Broj (meni poznatih) linkova na ovu stranicu | 2 |
PONEDJELJAK,
14.12.1998.
Dragi citatelji,
Danas cu konacno, crno na bijelom, iznijeti svoj prijedlog za pretvorbu igre "Spoji i
pobijedi" u najposteniju i najdarezljiviju nagradnu igru. Sve sto od vas trazim (zahtijevam) je masovna
podrska ovom mom prijedlogu. Dakle, da ne duljim, moj je prijedlog slijedeci:
1. Cim
prikupim 5000 elektronskih poruka s upisanim pravilnim Subject-om, omogucit cu svima vama download
programa VL3B za odredjivanje dobitnih brojeva na temelju
poznatih 6 kartica "Spoji i pobijedi" (pogledajte
upute za slanje elektronske poruke). Primijetite da za rad programa (kao sto ste mozda
mogli zakljuciti iz namjerno nedovrsene tablice,
objavljene 28.11.1998.) nije potrebno poznavanje NITI JEDNOG izvucenog broja.
2. Neka dobra dusa (ili vise njih), koristenjem programa VL3B, odredjuje u cetvrtak navecer (24.12.1998), dobitne
brojeve 4. kola nagradne igre "Spoji i pobijedi" (podsjecam Vas, ja sam,
koristenjem istog programa, odredio dobitne
brojeve 2. kola nagradne igre "Spoji i pobijedi"). Ja necu biti ta dobra
dusa, jer pretpostavljam da ce 4. kolo zapoceti na sam Bozic (petak, 25.12.1998).
3. Ista dobra dusa (ili vise njih) iz tocke
2, neka mi koji dan ranije javi adresu na kojoj ce se nalaziti napisani dobitni
brojevi i ja, najkasnije u SRIJEDU, 23.12. stavljam link (linkove) na tu adresu (adrese),
tako da brojevi budu SVIMA dostupni na vrijeme, tj. PRIJE kupovine novina.
4. Kada
kupujete Vecernjak, provjerite prethodno nalazi li se u njemu katrica koja dobiva. Ako u
Vecernjaku nema dobitne kartice, kupite taj Vecernjak samo u slucaju da ga stvarno zelite
procitati. Nagradi se nemojte nadati.
5. Ako ipak,
nakon svega procitanog, pozelite kupiti 10, 50, 100 ili 1000 Vecernjaka, razmislite o tome
nije li mozda netko prije Vas, znajuci dobitne brojeve (unaprijed poznate, prema tockama 2. i 3.), pregledao te
"Vecernjake" i time zapravo Vasu kupovinu pretvorio u promasenu investiciju.
ZAKLJUCAK:
Budu li se svi potencijalni sudionici nagradne igre "Spoji i pobijedi"
pridrzavali gornjih uputa, "Vecernjak" u kojemu ce biti objavljene kartice 4.
kola ce se prodati u tocno onoliko primjeraka u koliko bi se prodao i da nagradne igre
nema. Vrijedni pretrazivaci dobitnih kartica ce (u prosjeku) pregledom cca 10.000 kartica
(mozda) naici na dobitnu karticu. Ako Vam za pregled jedne kartice treba (recimo) 2
minute, za pregled 10.000 kartica Vam treba cca 300 radnih sati, nakon cega mozete
ocekivati dobitak jedne od nagrada (apartman ili mozda rucni sat). Tu se skriva odgovor na
pitanje koje si neki od vas postavljaju: Ako on (tj. ja) sve to zna, zasto sam ne dobije
nagradu? Dakle, ja znam da necu dobiti nagradu, ali vam nudim da svi zajedno okusate
srecu, odvojite po sat vremena, pregledate stotinjak Vecernjaka i ako naletite na onoga
koji skriva dobitnu karticu, kupite ga i osvojite nagradu.
STVARNI ZAKLJUCAK:
Naravno, ne nadam se ostvarenju ovog plana. Dakle, stvoritelji igre "Spoji i
pobijedi" mozete mirno spavati - barem sto se mene tice. Ipak, mozda uz pomoc svih
vas, citatelja ove stranice, smislim neku odgovarajucu modifikaciju iznesenog prijedloga,
koja ce, ako vec ne zaustavi sjajno tempiranu igru "Spoji i pobijedi",
zaustaviti ocekivani nalet slicnih genijalnih igara na nase podrucje. Naime, ako je
vjerovati pisanju Vecernjaka (a ovog puta sam i ja sam sklon povjerovati - stvarno!!),
cini se da nas prava najezda takvih igara tek ocekuje. Ovaj zakljucak donosim na temalju
podatka (objavljenog u Vecernjaku) da je u svijetu (navodno) tiskano vec 100.000.000.000
kartica "Spoji i pobijedi" kartica. Prema tome, (po nekom na brzinu izracunatom
prosjeku), Hrvatska bi trebala "progutati" cca 100.000.000 kartica. S obzirom da
ce u najavljenih 5 kola "Spoji i pobijedi" broj tiskanih kartica doseci tek
3.000.000 (recimo), ovom aktivnoscu zelim zaustaviti prodaju narednih 97.000.000 kartica.
Nemam nista protiv igara na srecu, ali neka to onda stvarno budu igre na srecu.
SRIJEDA, 09.12.1998.
Ispricavam
se "Vecernjem listu" sto sam se usudio predvidjeti brojeve koje su oni zdusno
izvlacili tijekom proteklih 10 dana i jos ih nisu sve izvukli. Takodjer pohvaljujem
njihovog matematickog savjetnika koji nam je u danasnjem napisu objasnio da je
14 * 4 = 56. Danas (SRIJEDA, 9.12.98) sam konacno shvatio da u igri
"Spoji i pobijedi" nema niceg cudnog, jer u naslovu koji zauzima 86 cm2
7. stranice Vecernjaka jasno pise:
'SAD ZNAM DA
JE IGRA POSTENA
JER SAM DOBIO'
Na ovaj argumet stvarno nemam
primjedbi. Jedino bih zelio istaknuti da imam primjedbi na manji naslov, koji prethodi
gore navedenom, u kojem pise: "JESU LI U PRAVU 'NEVJERNI
TOME' UVJERENI DA JE
SVAKI DOBITAK NAMJESTALJKA ILI DOBITNICI KOJI REDOM TVRDE: 'SAD ZNAM DAJE IGRA POŠTENA JER SAM DOBIO'". Dakle, ja jesam 'NEVJERNI TOMA', ali
NIGDJE nisam napisao, a cak niti ne mislim, da je svaki dobitak namjestaljka, vec samo
tvrdim da imam strahovito dobru moc predvidjanja brojeva koji ce biti izvuceni.
Mene, kao vidovnjaka, vrijedja odlomak u kojem pise: "...
i svakome tko se imalo razumije u matematiku nije tesko proracunati brojeve koji
eventualno nece biti objavljeni u tom kolu. Kako se igra odvija dvotjedno, a svaki se dan
objavljuju po cetiri broja, potpuno je jasno da se od 90 brojeva u igri objavljuje njih 56". Isto tako,
slijedeci odlomak je potpuno bez smisla (da ne kazem besmislen): "Poenta igre nije u tome da su brojevi namjesteni, nego sa de oni nalaze na
nekoliko stotina tisuca kartica, a tko su vlasnici bas tih kartica - ne zna nitko dok ne
zaokruzi te brojeve...".
Buduci da je petak blizu, imam jednu molbu za sve strastvene igrace ove nadasve zanimljive igre: Kada u petak radi kupona kupujete vise Vecernjaka nego sto ih namjeravate procitati, te ako vam ne trebaju stare novine za guljenje krumpira, brisanje prozora i slicno, molim vas da ostavite nepotrebne primjerke na prodajnom mjestu, kako bismo ih mi, kojima treba TV program za cijeli tjedan, mogli besplatno ili uz malu naknadu uzeti.
CETVRTAK, 03.12.1998.
Ova
(prva) stranica je namjerno jos ruznija i necitljivija od one (druge) koja joj slijedi
Cijenjeni citatelji, hvala na pokazanom interesu za
ovu stranicu. Ako vas zanimaju dobitni brojevi sljedeceg, 3. kola sjajno zamisljene
nagradne igre "Spoji i pobijedi", nemojte ih traziti na ovoj stranici. No, vama
za utjehu, nudim vam nesto puno vise: IZVORNI TEKST programa u
programskom jeziku C kojim sam 28.11.98 napravio predvidjanje svih dobitnih brojeva 2.
kola. Uz to, spreman sam vam dati i dvije datoteke s ulaznim podacima (sa po 6x30=180
troclanih kombinacija) kojima je program testiran (u 1. kolu) i generirani brojevi s ove
stranice (u 2. kolu) - i sve to potpuno besplatno!
Ipak, da sve ne bi bilo previse lako za vas, imam i jedan uvjet. Dakle, po posjecenosti
ove stranice nisam uvjeren da je broj ljudi koje ovakva ponuda zanima velik. Vjerojatno je
vecini sudionika igre ljepse dobivati brojeve "na kapaljku" i iz dana u dan se
nadati da ce im se sreca bas (malo) sutra osmjehnuti. S druge strane, ja im nudim da upisu
podatke sa svojih 6 kartica i saznaju da nisu dobili nista.
Prema
tome, omogucit cu download gore navedenih datoteka onog casa kada na adresi igaly@math.hr prikupim (da, pet tisuca) email poruka (s razlicitih adresa)
slijedeceg sadrzaja: |
Ako imate neki opsirniji komentar, posaljite ga kao i do sada email porukom sa Subjectom: Spoji i pobijedi. Cini li vam se zahtijevani broj od 5.000 pisama prevelik, sjetite se da se u 2. kolu prodalo barem 500.000 kartica, dakle 100 puta vise od tog broja. Ako, dakle, ne uspijem skupiti barem 1% sudionika igre zainteresiranih za analiticki pristup, onda je, prema volji velike vecine (preko 99%) sudionika "vazno svakodnevno citati 'Vecernjak', pratiti, izrezivati i cuvati brojeve objavljene na stranici nagradne igre 'Spoji i pobijedi'" (citat iz VL, 27.11.98, str 14).
I za kraj ovog uvodnog dijela, izvadak iz Pravila nagradne
igre, donesenih u Zagrebu, 1. listopada 1998.
S obzirom da se odredjeni clanci ponesto razlikuju u mojim
primjercima VL od 13. odnosno 27.11.98, htio bih vam
ovdje skrenuti pozornost samo na promijenjene clanke
u mojim primjercima (13.11.98 - zelena boja; 27.11.98 - plava boja)
Clanak 8:
"Vecernji list" zadrzava pravo da u bilo
koje vrijeme prekine s promidzbom, da diskvalificira bilo koju prijavu i da doda ili odrekne se
bilo kojih ovih pravila / ako
se ustanovi da je prijava podnesena temeljem nevazece kartice (cl. 6. st. 2).
Clanak 12:
U slucaju da vise sudionika osvoji pojedinacnu i istovjetnu nagradu, odrzat
ce se posebno izvlacenje samo tih kartica i za samo tu nagradu /
tiskarske pogreske koja bi rezultirala vecim brojem dobitnika nego sto ima nagrada, samo
provjerene "Spoji i pobijedi" kartice ulaze u posebno izvlacenje.
Na ovu stranicu za sada (mojim znanjem) ne
postoji link, niti s nje mozete doci niti na jednu drugu stranicu. Dakle, to je pusti otok u Internetskom oceanu.
Hoce li ona to i ostati, ovisi iskljucivo o vama. Jos jedanput, moja email adresa
na kojoj ocekujem 5.000 pisama (koje gotovo sigurno necu nikada primiti) je mailto:igaly@math.hr. Onog casa kada prodje vise od 12 sati tijekom kojih necu
primiti niti jedno pismo vezano za ovu stranicu s neke nove adrese, ova stranica nestaje s Interneta,
ponuda za izvorni kod prestaje vrijediti i zaboravite da sam ista po tom pitanju ikada
radio.
I na kraju, da se predstavim punim imenom i prezimenom, za one koji to jos ne znaju: Ja
sam Goran Igaly.
(ova stranica je namjerno ruzna jer je na njoj puno vazniji sadrzaj nego forma)
U subotu, 28.11.1998, na temelju poznatih 12 izvucenih brojeva i uvida u 6 kartica "nagradne igre" "Spoji i pobijedi", predvidjam da ce u slijedecih 11 dana biti izvuceni slijedeci brojevi (brojevi koji su vec izvuceni oznaceni su plavkastom bojom - rekli su mi da se bijela kod printanja ne vidi):
4 |
5 |
6 |
9 |
10 |
11 |
14 |
16 |
17 |
18 |
20 |
21 |
22 |
|
26 |
27 |
28 |
29 ili 39 |
31 |
33 |
34 |
36 |
38 |
41 |
42 |
43 |
45 |
46 |
47 |
51 |
53 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
62 |
63 |
64 |
65 |
67 |
69 |
70 |
71 |
72 |
73 |
75 |
76 |
78 |
81 |
82 |
83 |
84 |
85 |
89 |
90 |
Ovo su, inace dva od mogucih 7.077.867.820.068.919.738.609.890 rezultata izvlacenja 56 od 90 brojeva (ili neizvlacenja 34 broja - kako hocete). Buduci da sam predvidjanje napravio nakon poznatih 12 izvucenih brojeva, radi se, zapravo o pokusaju predvidjanja izvlacenja 44 od preostalih 78 brojeva. Takvih kombinacija ima samo 14.429.347.509.452.441.488.650. Ja sam se odlucio za dvije. Cini mi se da je 14.429.347.509.452.441.488.650 dosta velik broj i da se tesko moze dogoditi da netko slucajno tocno pogodi toliko puno brojeva koliko cu ja (vjerojatno) pogoditi.
Dobitni brojevi su izracunati uz (a priori) pretpostavku da na 6
unaprijed slucajno odabranih kartica nema niti jedne dobitne kombinacije. Posao mi je
olaksan poznavanjem 12 izvucenih brojeva, no to se kasnije pokazalo manje - vise nebitnim.
To je sve!
Iako mi je rezultat ispao dvoznacan (u prethodnoj tablici nisam se mogao odluciti izmedju
brojeva 29 i 39), nisam zelio koristiti sedmu ili osmu karticu jer bi to bila povreda
ranije postavljenih pravila. Zanimljivo je napomenuti da se posve isti rezultat dobiva i
nakon poznavanja 4 ili 8 izvucenih brojeva. Jedino je vrijeme racunanja nesto duze. Na
racunalu na kojem trenutno radim (to je otprilike racunalo na kakvom danas djeca tamane
vanzemaljce, plutaju Internetom itd., vremena potrebna za dobivanje gore objavljenog
rezultata su:
Vrijeme |
|
12 | < 1 sekunde |
11 | < 1 sekunde |
10 | < 1 sekunde |
9 | 1 sekunda |
8 | 2 sekunde |
7 | 5 sekundi |
6 | 8 sekundi |
5 | 16 sekundi |
4 | 26 sekundi |
3 | 52 sekunde |
2 | 100 sekundi |
Procitavsi dosadasnji tekst, trebali biste si postaviti sljedece pitanje: "Ako je covjek koji nema uvida u rad racunala koje odredjuje dobitne brojeve (drugim rijecima - ja, GI) mogao odrediti koji ce brojevi biti izvuceni (dozvoljavam si mogucnost malog odstupanja - sto bi znacilo da ce neka od 6 meni dostupnih kartica ipak dobiti neku nagradu ili da mi se u postupku potkrala pogreska), mozemo li biti sigurni (ili dovoljno dobronamjerni) pa da vjerujemo da racunalo (budimo precizni: ne RACUNALO, vec PROGRAM za racunalo) koje odredjuje brojeve i racunalo (budimo precizni: ne RACUNALO, vec PROGRAM za racunalo) koje ispisuje kartice nisu medjusobno povezana, tj. da ne postoje dvije odvojene naredbe: "Isprintaj dobitnu karticu" i "Isprintaj nedobitnu karticu".............. itd.