plplot
Biblioteka plplot
slu~zi za crtanje u C programskom
jeziku. Osnovno ~sto treba zapamtiti je da je instalirana na ra~cunalima
u Praktikumu 1 (ne na studentu!), da se uklju~cuje u kod
preprocesorskom direktivom
#include <plplot/plplot.h>
, te da se takav kod treba prevesti navode~ti u naredbenom retku opcije
-I/usr/local/include/plplot -lplplotd
.
Primjer naredbe za prevo~denje tipi~cnog programa koji koristi
biblioteku plplot
je:
gcc nekiprogram.c -I/usr/local/include/plplot -lplplotd -lm -o nekiprogram
Nakon toga, ako je prevo~denje uspje~sno pro~slo, prevedeni program
pokre~temo utipkavanjem ./nekiprogram
(ili samo
nekiprogram
ako imamo ispravno pode~senu PATH
varijablu).
~Sto se ti~ce s~amog kori~stenja biblioteke plplot
,
glavna stvar koju treba zapamtiti je da se pomo~tu man
plplot
mo~ze dobiti popis i kratak opis svih funkcij~a koje ta
biblioteka podr~zava, dok se pomo~tu man
imefunkcije
mo~ze dobiti detaljna dokumentacija o
funkciji imefunkcije. ~Cesto kori~stene funkcije, koje ~te
nama trebati, su:
plsdev(izlazna_jedinica);
plplot
u
reklo kamo da usmjeri sliku koju ~te proizvesti. Mogu~te ju je, osim na
ekran, zapisati u posebnu slikovnu datoteku (JPEG, PNG, ...), na printer
ili drugdje. Mi ~temo koristiti
plsdev("xwin"), ~sto ~te pod X Windows sustavom iscrtati
sliku na ekranu (u posebnom prozoru).plinit();
plsdev
, kako bi znala koju jedinicu inicijalizirati.plenv(xmin, xmax, ymin,
ymax, just, axis);
man plenv
. Mi ~temo obi~cno
koristiti
just=0 i axis=-2 (slika bez koordinatnih os~i i ikakvih dodataka).plenv(0,1,0,1,0,-2);
plend();
main
funkcije.pljoin(x1, y1, x2,
y2);
plline(k, x, y);
double x[5]={0,1,1,0,0};
double y[5]={0,0,1,1,0};
plline(5,x,y);
~te nacrtati rub kvadrata [0,1]2, spojiv~si redom
to~cke (0,0), (1,0), (1,1), (0,1) i natrag (0,0) du~zinama. Dakle, prije
kori~stenja te funkcije, treba popuniti dva polja koordinatama to~caka
koje ~zelimo spojiti.plcol0(boja);
man plcol0
za
detalje.plptex(x, y, dx,
dy, just, text)
primjer |