Vježbe 4 14. svibnja 1996

Zadatak 1. Napravi sljedeće tabele (radi se o istoj tabeli napravljenoj na dva načina — pomoću array i pomoću tabular):

Prvi broj  x  8
Drugi broj y  15
Zbroj  x + y 23
Razlika  x − y −7
Umnožak xy 120

Prvi broj  x  8
Drugi broj y  15
Zbroj  x + y 23
Razlika  x − y −7
Umnožak  xy 120

Zadatak 2. Napravi sljedeću tabelu jedinica koje TEX poznaje:

pt point  (1 in = 72.27 pt)
pc pica  (1 pc = 12 pt)
in inch  (1 in = 25.4 mm)
bp big point  (1 in = 72 bp)
cm centimetar (1 cm = 10 mm)
mm milimetar
dd didot point (1157 dd = 1238 pt)
cc cicero  (1 cc = 12 dd)
sp scaled point (65536 sp = 1 pt)

Zadatak 3. Napravi primjere nekih razmaka kao ove:

1 inch 1 cm 1 cicero 1 pica 1 mm

1 didot point 1 big point 1 point 37.6 pt Zadatak 4. Napravi sljedeći popis specijalnih znakova i kako se pišu ukoliko ih želimo

imati u gotovom dokumentu:

Znak Koristi se za  Piše se ovako
\ Specijalni znakovi i naredbe  $\backslash$
{ Početak grupiranja  $\{$
} Kraj grupiranja  $\}$
% Komentari  \%
& Novi stupac u tabular i sl.  \&
˜ Neraskidiv razmak \~{}
$ Početak i kraj math mode-a  \$
ˆ Eksponent (gornji indeks) \^{}
Indeks (donji)  \_{}
# Definiranje simbola za zamjenu \#

Zadatak 5. Napravi sljedeću tabelu zajedno sa tekstom ispod nje (uoči poravnanja, posebno u zadnja tri stupca!)

Broj studenata prema vrsti studiranja

1960 1965 1970 1975 1980  1985  1987

u 1.000

Ukupno  291,1 384,4 510,5 840,8 1.044,2 1.338,0 1.410,8

Fakulteti i pedagoške

akademije  238,4 299,7 410,1 680,2 823,9 1.015,1 1.060,0

Umjetničke

akademije 8,5 8,5 10,9 15,4 18,3 21,7 22,2
Visoke škole 44,2 76,0 89,5 145,2 202,0 301,3 328,6

Izvor: Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Zadatak 6. Napravi sljedeće “okvire”:

U OKVIRU U DEBELOM OKVIRU U DVOSTRUKOM OKVIRU

S OKVIRIMA NE VALJA PRETJERIVATI MAKAR IMALI I VIŠE REDAKA !