24/04/2008

Baze podataka-prvi kolokvij

1. (6 bodova) Objasnite tri cjeline od kojih se sastoji arhitektura baze podataka: fizička razina, globalna logička razina, lokalna logička razina. Što je shema, a što su pogledi? Koje naredbe jezika SQL mogu poslužiti za zapisivanje sheme odnosno pogleda?

Rezultati i uvid u zadaće: u yyy, yy/04/2008 u yy:00. Rezultati će biti objavljeni na www.math.hr/∼karaga/yyy.html 2. (6 bodova) Konstruirajte i nacrtajte ER shemu za slijedeću situaciju: Tae kwon

do klubovi učlanjeni su u Tae kwon do savez. Svaki klub ima nekoliko trenera, natjecatelja i članova sa položenim sudačkim ispitom. Natjecatelji i suci iz kluba sudjeluju na natjecanjima.

Rezultati i uvid u zadaće: u yyy, yy/04/2008 u yy:00. Rezultati će biti objavljeni na www.math.hr/∼karaga/yyy.html 3. (6 bodova) Dijagram prikazuje ER shemu za bazu podataka o kazalištima i

glumcima koji u njima glume. Za svaki tip entiteta predložite nekoliko atributa i odaberite primarni ključ. Zatim pretvorite ER shemu u relacijsku.

Rezultati i uvid u zadaće: u yyy, yy/04/2008 u yy:00. Rezultati će biti objavljeni na www.math.hr/∼karaga/yyy.html 4. (6 bodova) Zadana je relacijska shema za bazu podataka o knjigama, njihovim

autorima i izdavačima:

KNJIGA (\underline{ID KNJIGE}, \underline{IME IZDAVAČA}, NASLOV KNJIGE,

ADRESA IZDAVAČA, GODINA IZDAVANJA KNJIGE, IME AUTORA, ADRESA AUTORA)

ŽANR (\underline{ID KNJIGE}, \underline{ID ŽANRA}, NAZIV ŽANRA)
AUTOR (\underline{ID ŽANRA},IME AUTORA,KARAKTERISTIKA ŽANRA) .

Atributi koji počinju sa IME i ID na jednoznačan način odreduju dotični entitet. Jedna knjiga može imati više autora. Svaki autor piše u jednom ili više žanrova. Transformirajte shemu tako da sve relacije budu u 4NF. Obavezno napišite i postupak, te sve ovisnosti koje ste pronašli!

Rezultati i uvid u zadaće: u yyy, yy/04/2008 u yy:00. Rezultati će biti objavljeni na www.math.hr/∼karaga/yyy.html 5. (6 bodova) Definirajte algebarsku operaciju prirodni spoj, kojom se od dviju

relacija R i S dobiva nova relacija R join S. Kako izgleda shema nove relacije, kako se generira njen sadržaj? Da li se operacija join može primijeniti na bilo koje dvije relacije R i S ili moraju biti ispunjeni neki uvjeti? Ako R ima 10 n-torki a S 20 n-torki, koliko najmanje a koliko najviše n-torki može imati R join S? Za dolje navedene R i S izračunajte R join S:

\begin{matrix}R \\ A & B \\ a_{1} & b_{1} \\ a_{2} & b_{2} \\ a_{3} & b_{3} \end{matrix}  \begin{matrix}S \\ B & C \\ b_{1} & c_{1} \\ b_{3} & c_{2} \\ b_{1} & c_{3} \\ b_{3} & c_{4} \end{matrix}

Rezultati i uvid u zadaće: u yyy, yy/04/2008 u yy:00. Rezultati će biti objavljeni na www.math.hr/∼karaga/yyy.html