1  2  3  4  5  6  Σ

Broj Indeksa

Ime i Prezime

Uvod u računarstvo - 2. kolokvij, 24.1.2002.

1. Napišite program u pseudojeziku koji učitava niz od n brojeva i sortira ga silazno pomoću algoritma bubblesort.

2. Napišite funkciju (potprogram) maxp koja kao argument uzima prirodan broj n i vraća njegov najveći prosti djeljitelj.

3. Napišite rekurzivnu funkciju za računanje Stirlingovih brojeva druge vrste \left\{{m \atop n}\right\}. Uputa: \left\{{0 \atop 0}\right\} = 1, \left\{{m \atop 0}\right\} = \left\{{0 \atop n}\right\} = 0, \left\{{m \atop n}\right\} = \left\{{m−1 \atop n−1}\right\} + n \left\{{m−1 \atop n}\right\}.

4. Napišite program koji sortira niz zapisa tipa kolokvij prema broju bodova. Niz sadrži n zapisa i zove se rezultati (pretpostavljamo da su zapisi već učitani).

zapis kolokvij
char ime[20]
char prezime[50]
int brind
int bodovi

zapis element
[ \begin{matrix}int broj \\ element ∗ sljedeci \end{matrix}

5. Vezana lista sastoji se od zapisa tipa element. Napišite funkciju koja kao argument uzima pokazivač (pointer) na početak liste i vraća zbroj brojeva u listi.

6. (a) Ispišite redoslijed posjećivanja čvorova danog binarnog stabla pri obilasku preorder, inorder i postorder algoritmom.

(b) Navedite osnovne dijelove računala.

Napomene. Dozvoljeno je korištenje tablica, kalkulatora i jednog papira formata A4 s formulama. Programe umjesto u pseudojeziku možete pisati u svojem omiljenom programskom jeziku, ali će se tada uzeti u obzir eventualne sintaktičke pogreške. Svaki zadatak vrijedi 10 bodova. Za oslobadanje od pismenog zbroj bodova na prvom i drugom kolokviju treba biti barem 50 (od maksimalnih 110). Ovaj papir treba predati zajedno s rješenjima zadataka!

Rezultati će biti objavljeni u ponedjeljak, 28.2.2002.

Ime i Prezime

Uvod u računarstvo - 2. kolokvij, 24.1.2002.

1. Napišite program u pseudojeziku koji učitava broj x i koeficijente a_{0}, a_{1}, …, a_{n} te izračunava pomoću Hornerovog algoritma vrijednost polinoma f(x) = a_{n}x^{n} + … + a_{1}x + a_{0}.

2. Napišite funkciju (potprogram) jedinice koja kao argument uzima prirodan broj n i vraća duljinu najdužeg niza uzastopnih jedinica u binarnom zapisu broja n.

3. Napišite rekurzivnu funkciju za računanje binomnih koeficijenata \binom{m}{n}. Uputa: \binom{m}{0} = \binom{m}{m} = 1, \binom{m}{n} = \binom{m−1}{n−1} + \binom{m−1}{n}.

4. Napišite program koji sortira niz zapisa tipa pizza prema cijeni. Niz sadrži n zapisa i zove se jelovnik (pretpostavljamo da su zapisi već učitani).

zapis pizza
char naziv[20]
char opis[150]
int cijena

zapis element
[ \begin{matrix}int broj \\ element ∗ sljedeci \end{matrix}

5. Vezana lista sastoji se od zapisa tipa element. Napišite funkciju koja kao argument uzima pokazivač (pointer) na početak liste i vraća aritmetičku sredinu brojeva u listi.

6. (a) Ispišite redoslijed posjećivanja čvorova danog binarnog stabla pri obilasku preorder, inorder i postorder algoritmom.

(b) Opišite što je operacijski sustav i navedite nekoliko primjera.

Napomene. Dozvoljeno je korištenje tablica, kalkulatora i jednog papira formata A4 s formulama. Programe umjesto u pseudojeziku možete pisati u svojem omiljenom programskom jeziku, ali će se tada uzeti u obzir eventualne sintaktičke pogreške. Svaki zadatak vrijedi 10 bodova. Za oslobadanje od pismenog zbroj bodova na prvom i drugom kolokviju treba biti barem 50 (od maksimalnih 110). Ovaj papir treba predati zajedno s rješenjima zadataka!

Rezultati će biti objavljeni u ponedjeljak, 28.2.2002.

Ime i Prezime

Uvod u računarstvo - 2. kolokvij, 24.1.2002.

1. Napišite program u pseudojeziku koji učitava dva prirodna broja i izračunava njihovu najveću zajedničku mjeru pomoću Euklidovog algoritma.

2. Napišite funkciju (potprogram) obrni koja kao argument uzima prirodan broj n i vraća broj m koji ima iste znamenke kao n, ali u obrnutom redoslijedu (npr. obrni(3517) = 7153).

3. Napišite rekurzivnu funkciju za računanje Catalanovih brojeva C_{n}. Uputa: C_{0} = 1, C_{n} = ∑_{i=0}^{n−1} C_{i}C_{n−1−i} = C_{0}C_{n−1} + C_{1}C_{n−2} + … + C_{n−1}C_{0} za n ≥ 1.

4. Napišite program koji sortira niz zapisa tipa tvar prema atomskom broju. Niz sadrži n zapisa i zove se periodni (pretpostavljamo da su zapisi već učitani).

zapis tvar
char ime[30]
char simbol[2]
int abroj
float atezina

zapis element
[ \begin{matrix}int broj \\ element ∗ sljedeci \end{matrix}

5. Vezana lista sastoji se od zapisa tipa element. Napišite funkciju koja kao argument uzima pokazivač (pointer) na početak liste i vraća produkt brojeva u listi.

6. (a) Ispišite redoslijed posjećivanja čvorova danog binarnog stabla pri obilasku preorder, inorder i postorder algoritmom.

(b) Objasnite pojam ‘algoritam’.

Napomene. Dozvoljeno je korištenje tablica, kalkulatora i jednog papira formata A4 s formulama. Programe umjesto u pseudojeziku možete pisati u svojem omiljenom programskom jeziku, ali će se tada uzeti u obzir eventualne sintaktičke pogreške. Svaki zadatak vrijedi 10 bodova. Za oslobadanje od pismenog zbroj bodova na prvom i drugom kolokviju treba biti barem 50 (od maksimalnih 110). Ovaj papir treba predati zajedno s rješenjima zadataka!

Rezultati će biti objavljeni u ponedjeljak, 28.2.2002.

Ime i Prezime

Uvod u računarstvo - 2. kolokvij, 24.1.2002.

1. Napišite program u pseudojeziku koji učitava uzlazno sortirani niz od n brojeva i broj x i provjerava da li se x nalazi u nizu pomoću binarnog pretraživanja.

2. Napišite funkciju (potprogram) brfakt koja kao argument uzima prirodan broj n i vraća broj medusobno različitih prostih faktora broja n.

3. Napišite rekurzivnu funkciju za računanje Stirlingovih brojeva prve vrste \left[{m \atop n}\right]. Uputa: \left[{0 \atop 0}\right] = 1, \left[{m \atop 0}\right] = \left[{0 \atop n}\right] = 0, \left[{m \atop n}\right] = \left[{m−1 \atop n−1}\right] + (m − 1) \left[{m−1 \atop n}\right].

4. Napišite program koji sortira niz zapisa tipa auto prema snazi. Niz sadrži n zapisa i zove se voznipark (pretpostavljamo da su zapisi već učitani).

zapis auto
char proizvodjac[30]
char model[30]
int snaga

zapis element
[ \begin{matrix}int broj \\ element ∗ sljedeci \end{matrix}

5. Vezana lista sastoji se od zapisa tipa element. Napišite funkciju koja kao argument uzima pokazivač (pointer) na početak liste i vraća najmanji broj u listi.

6. (a) Ispišite redoslijed posjećivanja čvorova danog binarnog stabla pri obilasku preorder, inorder i postorder algoritmom.

(b) Navedite bar tri programska jezika.

Napomene. Dozvoljeno je korištenje tablica, kalkulatora i jednog papira formata A4 s formulama. Programe umjesto u pseudojeziku možete pisati u svojem omiljenom programskom jeziku, ali će se tada uzeti u obzir eventualne sintaktičke pogreške. Svaki zadatak vrijedi 10 bodova. Za oslobadanje od pismenog zbroj bodova na prvom i drugom kolokviju treba biti barem 50 (od maksimalnih 110). Ovaj papir treba predati zajedno s rješenjima zadataka!

Rezultati će biti objavljeni u ponedjeljak, 28.2.2002.