Primjedbe na pravilnike o
radu i pravilniku o raspodjeli sredstava iz vlastitih prihoda
Napomena povjerenika:
izostavljeni su dupli ili vrlo slični komentari istih
članaka/alineja, kao i izrazito zlonamjerne primjedbe, ili one koje
potiču iz nerazumijevanja pravih propisa
Primjedbe pravne službe Sindikata:
1.
članak 16. st. 9. i članak 38. st. 3. - stegovne mjere i stegovni
prekršaj (primjedba je dana u okviru clanka 39.)
Brisem recenicu u Clanku 16 gdje se spominju stegovne mjere.
2.
članak 19. - kako interni koeficijent moze biti nepovoljniji za
zaposlenika?!
Može. Na primjer za
docenta ili izvanrednog profesora koji je prodekan.
3.
članak 23. alineja 1. - radno mjesto mlađeg stručnog suradnika
redba o koeficijentima ne poznaje, treba paziti da to radno mjesto ne oštetite
u plaći
MZT implicitno uvodi radno mjesto
mlađeg stručnog suradnika, tako da pripravnicima daje nepovoljniji
koeficijent 1,15 iz “općeg”
Članka 1 Uredbe (javne službe), a tek nakon godinu-dvije staža uvažava im
koeficijent 1,25 iz članka koji se odnosi na sustav znanosti i
visoke naobrazbe. No
istina je da se mlađi stručni suradnik ne spominje eksplicitno u
Uredbi, pa ću ga brisati iz našeg Pravilnika.
4.
članak 24. st. 2. alineja 6. - isto kao i prethodna točka - viši
upravni referent
Viši upravni referent postoji u Članku 1
Uredbe, među radnim mjestima II vrste. Kod određivanja koeficijenata za
administrativno osoblje, MZT se obično služi Člankom 1, budući
da članak o sustavu znanosti i visoke naobrazbe spominje samo radna mjesta koja su
na ovaj ili onaj način vezana uz nastavu (npr viši laborant).
5.
članak 29. st. 4. - ovaj stavak nije točan, nije moguce smanjiti
plaću zaposleniku koji radi ispod norme
Primjedba je na
mjestu, uvažavam je, brišem taj stavak.
6.
članak 31. st. 1. - isplata naknada studentima u gotovini nije dopuštena
Mi plaćamo
honorare demonstratorima u gotovini. Riječ je o malim
iznosima. Precizirat ću da se gotovina odnosi
isključivo na demonstrature. Nije mi poznato gdje
se to zabranjuje.
7.
članak 36. - Pravilnikom o radu ne mogu se propisivati obveze studentima
Prihvaćam
primjedbu. Brišem studente.
8. clanak 39. - Radni odnosi su
ugovorni odnosi. Zakon o radu određuje da se radni odnos zasniva ugovorom
o radu. Ako radnik ne izvršava obveze iz radnog odnosa, poslodavac mu moze
otkazati (redoviti otkaz uvjetovan skrivljenim ponašanjem radnika ili čak
izvanredni otkaz). Prije redovitog otkaza, poslodavac je dužan radnika pisano upozoriti na obveze iz
radnog odnosa i ukazati mu na mogućnost otkaza za slučaj nastavka
kršenja tih obveza (članak 110. ZOR). Stoga, nije u smislu Zakona o radu
propisivati stegovne mjere za zaposlenike. Takoder, one se, kao oblik kazni, i
ne mogu propisivati pravilnikom (to je suprotno Ustavu RH). Također, Zakon
izričito zabranjuje prijeboj (clanak 87.) - poslodavac ne smije bez
suglasnosti radnika svoje potraživanje prema radniku naplatiti uskratom isplate
plaće ili nekog njezinog dijela, a to, između ostalog, određuje
sporni članak 39. st. 1. Pravilnika o radu.
Prihvaćam primjedbu. Izbacit
ću cijeli članak i naslov «Stegovne
mjere».
Pravilnik o mjerilima i
načinu korištenja prihoda Matematickog odjela ostvarenih na tržistu od
obavljanja svoje djelatnosti je u redu. Mislim da bi bilo dobro i u taj Pravilnik
unijeti odredbu o raspodjeli 2% ukupnih prihoda na sve zaposlenike, koja je
unešena u Pravilnik o radu.
Prihvaćam
primjedbu. Članak iz Pravilnika o radu prepisat ću i u Pravilnik o
mjerilima…
Meni se čini
da bi, s obzirom na to da smo mi znanstvena i nastavna ustanova koja želi
postići vrhunsku kvalitetu i doprinijeti razvoju matematike i njenih
primjena, u pravilniku trebalo posebno ostaviti mogućnost dodatnog
vrednovanja rezultata koji spadaju u ono više od onoga što je suho definirano
kao naše obaveze. Ako se za svaku sitnicu koja se tiče administrativnih
dužnosti nastavnog osoblja dodaje neki koeficijent, zar ne bi onda trebalo za
isto tako eksplicitno internim koeficijentom vrednovati izvanprosječan
znanstveni rad, trud oko poslijediplomskog (naravno da je trivijalno to
uklopiti u satnicu, ali to nije to), poseban trud oko doktorata itd. Pravilnik
mi se čini orijentiran administrativnim poslovima i jednostavno ne
doprinosi atmosferi u kojoj bi se jasno znalo što je osnovno što se od nas
očekuje, i koji su poticaji.
Kako mjeriti izvanprosječni znanstveni rad? Koliko dugo ga nagrađivati dodatnim koeficijentom? Zašto preferirati poslijediplomski u odnosu na dodiplomski? Istina je da se pravilnik više bavi nenastavnim osobljem, no nastavno osoblje još uvijek ima daleko više mogućnosti za primanje nagrada: naknade za rad na projektima, položaji (dekani, prodekani, pročelnici,…) dodaci za rad iznad norme, honorari od objavljenih knjiga, razne vrste nagrada za životno djelo itd. Uostalom, najveća nagrada znanstveniku je da se smije baviti znanošću. Svatko od nastavnika voli svoj posao, ne želi ga mijenjati, i tu plaća ne igra odlučujuću ulogu. Kod nenastavnog osoblja situacija je drukčija: oni bi svoje stručne interese jednako dobro mogli zadovoljiti i negdje drugdje (gdje je plaća veća). Npr jedan sistem inženjer imat će jednako zanimljiv posao u banci kao i kod nas, samo što će mu plaća tamo biti bar dvostruko veća.
Članak 15
- "smrt brata, sestre" bi ipak trebala spadati u onu "jaču" kategoriju (5 dana).
- "Zaposlenik ima pravo..." - zašto ne po svima alinejama? Dijete se može i
dva puta razboliti, a može i biti više
djece.
Primjedba se odnosi na stariju verziju Članka 15 koji je u međuvremenu promijenjen. Sadašnja verzija direktno se poziva na Kolektivni ugovor.
Članak 18
- Tko određuje
interni koeficijent?
Određuje ga dekan u skladu s ovim pravilnikom. Uvođenjem pravilnika smanjuje se «proizvoljnost» u dekanovim procjenama. Dapače, za većinu zaposlenika interni koeficijent je jednoznačno određen pravilnikom.
Članak 22
- Druga alineja (ona o asistentima i novacima): "ostali manji poslovi po
nalogu dekana, prodekana, voditelja nastave,..."
Što su to "manji poslovi"? Zašto su "novaci" i pod drugom i pod trećom alinejom?
Spominjanje «ostalih
manjih poslova po nalogu rukovoditelja» uobičajena je fraza u svim
dokumentima gdje se pokušava definirati posao državnog ili javnog službenika. Tom
formulacijom dopušta se rukovoditelju da rasporedi nepredviđene poslove na
svoje suradnike. Naravno, riječ
je o iznimnim (jednokratnim) poslovima koji ne predstavljaju značajan
postotak službenikovog radnog vremena. Novaci se spominju u
dvije alineje zato što se oni razlikuju po svom istraživačkom zvanju. Naime
novak može biti u istraživačkom zvanju mlađeg asistenta, asistenta
ili višeg asistenta, što u pravilu ovisi o tome da li je magistrirao odnosno doktorirao.
Novaci s različitim istraživačkim zvanjima dobivaju i različitu
plaću od Ministarstva (koeficijenti 1,25, 1,45, 1,65). U
skladu s tim imaju i donekle različiti popis osnovnih poslova.
Članak 34
- "Izumi i tehnička unapređenja ostvareni na radu ili u vezi s radom pripadaju Fakultetu."
Zašto ako su samo "u vezi s radom", tj. ako je netko nešto izumio/otkrio u svoje slobodno vrijeme? Jasna mi je svrha ovog članka, no to je ipak zadiranje u privatno
(intelektualno) vlasnistvo.
«U vezi s radom» znači da do izuma ne bi moglo doći da djelatnik
nije radio na PMF-MO. Drugim riječima, djelatnik je koristio informacije
iz svog posla ili se služio infrastrukturom Odjela. Možda je jasnija formulacija «kao posljedica rada»? U krajnjem slučaju mogu
brisati «u
vezi s radom».
Članak 39
- "Prigovor na rješenje o stegovnoj mjeri zaposlenik može u pismenom
obliku izjaviti u roku od 15 dana od dana primitka rješenja."
Kome i koja mu vajda od toga? Nije li bolje da se može žaliti Vijeću, i da je odluka Vijeća konačna?
Dio o stegovnim mjerama već sam odlučio izbaciti na osnovu primjedbi pravne službe Sindikata.
Pravilnik o prihodima
=====================
Članak 3
- "Ugovore o ostvarivanju prihoda ostvarenih na tržištu od obavljanja osnovne djelatnosti u ime Fakulteta potpisuje dekan."
Tko donosi odluku da se ulazi u neki takav ugovor i koga je dekan duzan
obavijestiti?
Primjer: dekan Marušić je iznajmio PR4 na tjedan dana, bez znanja voditelja
RCa (Drmača), administratora (Štaleca) i nastavnog osoblja kojem je to pomutilo
kolokvije (Drmač, N. Bosner)
Prema Statutu, odluke
s manjom financijskom težinom donosi dekan, dok za veće iznose mora
tražiti suglasnost Fakultetskog vijeća. U
praksi se dekan za većinu stvari savjetuje i s Fakultetskim kolegijem
(nemojmo zaboraviti da je Fakultetski kolegij demokratski izabrano tijelo
čiji članovi predstavljaju sve zavode). Istina je da dekan
može pogriješiti, no onda je on i odgovoran za to. Ne
bi bilo operativno da dekan za
svaku sitnicu traži odobrenje Vijeća. Zato djelatnici
moraju paziti koga biraju za dekana, budući da mu povjeravaju važne
poslove.
Članci 5, 7, 9, 11, 13, 14
- Tko raspoređuje sredstva?
Sredstva
se raspoređuju na «konta» prema
postocima iz spomenutih članaka. Dalje dekan u
okvirima svojih ovlaštenja raspolaže sa sredstvima, ali uzimajući u obzir
namjenu pojedinog konta. Npr novce stavljene na
konto za unapređivanje osnovne
djelatnosti dekan smije potrošiti npr za uređenje
učionice, no ne smije pretvoriti u plaće.
1. čl. 6, st. 1; mislim da bi
trebalo dodati 'uz
suglasnost/preporuku/prijedlog
Fakultetskog vijeća',
(ovo se vjerojatno odnosi na Pravilnik o radu)
Stavak 2 istog članka određuje da se kod svih novih zapošljavanja
dekan konzultira s nekim, bilo s Fakultetskim vijećem,
bilo s Fakultetskim kolegijem. Ako se primjedba
odnosi na Pravilnik o prihodima i visinu poslijediplomske školarine, tada je to
već uneseno, tj traži se suglasnost Vijeća.
2. čl. 14, st. 1; trebalo bi
spomenuti odlaske na konferencije,
Usvajam
primjedbu, proširujem rečenicu u Članku 14.
3. čl. 22, st. 2, u dijelu o visim
asistentima, asistentima, novacima, trebalo bi izbrisati obavezu prisustvovanja
sjednicama Vijeća itd.
Obaveza se
odnosi na one novake koji su izabrani u Fakultetsko vijeće (ima i takvih).
Za njih to spada u osnovne
poslove, tj prisustvovanje sjednici se dodatno ne plaća. Popravio sam rečenicu tako
da to bude jasno.
4. čl. 39, st. 2, mislim da bi
trebalo dodati 'uz suglasnost /preporuku/ prijedlog Fakultetskog Vijeca'.
Stegovne mjere će biti izbačene, tako da
ova primjedba više nije relevantna.
1. Prema ovim Pravilnicima na našem odjelu postoji od nenastavnih
radnih mjesta i njihovih organizacijskih jedinica - tajnik, kadrovik, računovodstvo i računski centar. Mislim da se treba ugraditi i
Referada i Knjižnica kao neizostavne cjeline u djelovanju Fakulteta.
Prema Zakonu o Knjižnicama (NN105/1997) naša kjižnica je knjižnica u
sastavu, a ne bibilotečna
služba (što je to uopće?????)
Organizacijske jedinice PMF-MO nabrojane su u
Statutu PMF-MO. Članak 20 Statuta kaže da postoje
sljedeće «službe»: Opća i personalna, Studentska, Bibliotekarska,
Računovodstveno-knjigovodstvena, i Za održavanje i čišćenje. Pravilnik
o radu nije nigdje mijenjao taj popis službi, jedino što je predvidio da neke
službe imaju nastavnika kao neposrednog rukovoditelja (Računski centar,
Bibliotekarska, Studentska služba). Dakle
postoje i Računski centar i Knjižnica i Referada i
to kao «veće organizacijske jedinice», samo što za
njih nije imenovan ne-nastavnik kao rukovoditelj. Unutar
Računskog centra , Knjižnice i Referade postoje manje organizacijske
jedinice i njihovi rukovodioci su ne-nastavnici. Naziv
knjižnice je onakav kakav je u
Statutu i ne možemo ga mijenjati ako ne promijenimo
Statut.
2. Na mjestu gdje se govori da ce
se plaće onih koji nisu zadovoljni plaćom koju dobivaju prema Uredbi
o koeficijentima nadoknaditi iz vlastitih sredstava. U Čl.20 st. 2.
nedostaje riječ koja definira razliku tj. "manja". Smatram da
takav način nije primjeren. Svatko bi mogao biti nezadovoljan svojim
koeficijentom. Tko odlučuje o tome da li je takvo nezadovoljstvo opravdano
ili nije i u kojoj mjeri? Gubi se konzistentnost i dosljednost u vrednovanju
rada. Vidljivo je iz Pravilnika da postoje
dodatni koeficijenti kojima se mogu jasno definirati eventualne poterebe
za povećanjem koeficijenata.
Ovdje je riječ o
nerazumijevanju teksta. Ne radi se o zadovoljstvu ili nezadovoljstvu
djelatnika. Eksterni i interni koeficijent se egzaktno određuju, jedan od
njih ispada veći a drugi manji. Djelatnik dobiva plaću
prema boljem koeficijentu. Ako je taj bolji koeficijent interni koeficijent,
tada novci koje za djelatnika dobivamo od Ministarstva nisu dovoljni i moramo
trošiti vlastita sredstva.
3. Kod nastavnih zanimanja u “Položaji
i dodatni poslovi za zaposlene”
(Čl.27) navodi se stručni koordinator u knjiznici. Krasno
bi bilo da to i dalje funkcionira, jer u Zakonu o knjiž. predviđeno je da
surađuju Knjižnični djelatnici i predstavnici nastavnog osoblja.
Stručni
koordinator postoji, to je ovaj čas kolega Širola. Nadam se da on dobro
obavlja svoj posao.
Iz predloženog pravilnika se ne
vidi gdje pripada STUDENTSKA SLUŽBA. Smatramo da je studentska služba jedna od
većih i važnijih organizacijskih jedinica ovog fakulteta. Isto tako se ne
vidi koji dodatni poslovi pripadaju studentskoj službi, s obzirom da neki imaju
i osnovne i dodatne poslove jedne te iste. Ova služba obavlja i šalterski posao, pa smatramo da bi i to
trebalo uzeti u obzir.
Ponavljam, Studentska služba je prema Statutu
PMF-MO jedna od «službi» dakle većih organizacijskih jedinica.
Pravilnik o radu to nigdje nije osporio. Dapače, odredio je da je
rukovoditelj te službe prodekan za nastavu, te je predvidio da unutar službe
mogu postojati manje organizacijske jedinice sa svojim rukovoditeljima. Ovog
trenutka sve tri djelatnice Studentske službe su tretirane kao voditeljice
manje organizacijske jedinice, te dobivaju odgovarajući dodatni
koeficijent. Također, sve tri dobivaju i dodatni
koeficijent za unos podataka. Šalterski posao je implicitno uključen
u osnovne poslove gdje se spominju administrativni poslovi vezani uz
dodiplomske studente (po potrebi mogu ga eksplicitno spomenuti kao osnovni
posao).
Primjedbe
na Pravilnik o mjerilima ...prihoda ...
-Ako ukupan prihod po nekoj od pet
stavki u tI. 2 premaši 100000 kn godišnje, o raspodjeli odlučuje Dekan uz
suglasnost Fakultetskog vijeća; ako je po nekoj od tih pet stavki ukupan
godišnji prihod manji od 100000kn godišnje, odluku donosi samo Dekan.
Ponavljanje tog općeg pravila
u daljem tekstu je potom suvišno pogotovu u svjetlu tI. 17).
Presložit ću tekst tako da nema ponavljanja. Riječ
je o iznosu od 200.000 kn i to za pojedinačnu nabavku a ne za ukupan
godišnji prihod.
-Položaj znanstvenog
(sveučilišnog) poslijediplomskog studija ne smije biti lošiji od onog
..stručnog (o prvom ovisi naša vlastita kadrovska reprodukcija, i od
strateške nam je važnosti);
stoga u Čl. 5 predlažem:
a) barem 5%
b) barem 5%
c) do 90%.
Razlika između
znanstvenog i stručnog poslijediplomskog studija je u tome što onaj prvi
ne donosi veliki prihod, a njegovi troškovi
uglavnom su pokriveni iz Ministarstva (nastavni sati ulaze u normu, rad preko
norme se plaća ali ga nema jako puno). Zato mislim da su
moji postotci u redu. Stručni poslijediplomski studij radi na «komercijalnoj»
bazi, dakle mora sam sebe uzdržavati pa zato mora raspolagati većim
dijelom novca.
-Ako želimo privući vanjsku
suradnju; moramo ponuditi nešto blaže uvjete, koji će dugoročno
sigurno rezultirati većim prihodima. Stoga u tI. 11 predlažem izmjenu:
a) barem 10%
b) do 10%
c) do 5%
d) do 75%.
Ovi postotci se vrlo malo razlikuju od mojih. Davatelj
primjedbe vjerojatno nije uočio Članak 12 kojim se velik dio
sredstava projekta može izuzeti iz raspodjele. Kad se
dva članka uzimaju zajedno, tada se vidi da su moji postotci u redu.
-Kako po Statutu Fakultetski
kolegij nije organ upravljanja, to predlažem da se u tI. 12 spomenuta odluka
prepusti Fakultetskom vijeću.
Ok, stavit ću da odlučuje dekan, na
prijedlog Fakultetskog kolegija, uz suglasnost Fakultetskog
vijeća, na temelju pismene izjave voditelja projekta i odgovarajuće
dokumentacije.
-Kako pri iznajmljivanju prostora
taj prostor potom treba i očistiti, to predlažem da se postotak pod b)
podijeli na
b) do 20 % za mat. troškove
c) do 10% za plaćanje rada ...
Ne slažem se s prijedlogom jer bi po njemu ispalo
da se ponašamo kao «rentijeri», tj
iznajmljivali bi
državnu imovinu zato da sebi povećamo
plaću. Posao čišćenja bit će pokriven iz
drugih izvora. Ovo je zaista detalj.
Od povremenog iznajmljivanja prostora zarađujemo sasvim malo, a
stalno iznajmljeni prostori se čiste «sami».
Napomena:
Prije prihvaćanja ovog
pravilnika bilo bi važno vidjeti točan pregled navedenih prihoda u protekloj
2002. godini, kako je i zatraženo na prošlom sastanku Vijeća uposlenika.
I ja bih volio
vidjeti takve podatke. No oni nisu
odlučujući. Novi pravilnik ima
namjeru uvesti određenu politiku trošenja novaca, a ne kopirati dosadašnji
način trošenja. Također,
rezultat pravilnika bit će posebno knjigovodstveno praćenje pojedinih
«konta» unutar vlastitih sredstava. Postotci
iz pravilnika su dobrim dijelom i ograničeni
propisima koji važe za javne službe. Npr samo manji iznos
prihoda smije se pretvoriti u plaće, a veći
dio se mora trošiti za
unapređenje osnovne djelatnosti. Drugim riječima,
ako se u 2002. godini trošilo na drukčiji način, to nije razlog da se
ne prihvati ovakav pravilnik za ubuduće.
Primjedbe
na Pravilnik o korištenju prihoda ...
Čl.4,
nastavna djelatnost - ne spominje se vijeće postdiplomskog studija
Primjedba je na
mjestu. Stavit ću da odluku o visini školarine na
poslijediplomskom studiju donosi dekan na prijedlog Kolegija poslijediplomskog
studija, uz suglasnost Vijeća
poslijediplomskog studija i Fakultetskog
vijeća.
Čl
5, odluka o 200,000 je u Statutu, pa je ne bi trebalo posebno navoditi
(nebitno)
Od viška glava ne
boli. Bolje da se malo ponavljamo, pa da tekst bude razumljiviji. No
presložit ću tekst tako da se rečenica pojavljuje samo jednom unutar
Pravilnika.
Čl.
8, riječ supplement nije u hrvatskom jeziku
Ne znam bolju
riječ. Ona se pojavljuje u prijedlozima novog Zakona o znanosti i visokoj
naobrazbi i u sličnom pravilniku PMF-Prirodoslovni odsjeli.
Čl.
17, riječ “na odgovarajući način” je čini mi se suvišna
Misli
se reći «na analogan način». Da
li je to bolji izraz?
Primjedbe
na Pravilnik o radu
Čl.
6 je djelimično protustatutaran jer Čl.121, alineja 2 kaže:
“Odluku o popuni radnog mjesta i raspisivanja javnog natječaja donosi Fakultetsko vijeće na prijedlog dekana i Stručnog kolegija”, tj. dekan ne može samostalno odlučiti o raspisu natječaja.
Članak 121 iz
Statuta odnosi se samo na
nastavno osoblje i na raspisivanje natječaja.
Druga alineja članka 6 Pravilnika spominje Fakultetsko vijeće. Kad
god Fakultetsko vijeće nešto izglasa, odluku na kraju ipak potpisuje dekan
(netko se mora potpisati). Promijenit ću
stavak tako da glasi: « Dekan
Fakulteta određuje potrebu da se poveća broj zaposlenika za
obavljanje određenih poslova, predlaže raspis natječaja i ovlašten je
zaključivati ugovore o radu. Odluku o
raspisu natječaja iz stavka 1. ovoga
članka za zaposlenike na nastavnim radnim mjestima donosi
Fakultetsko vijeće, a
za ostale zaposlenike dekan uz
pribavljeno mišljenje Fakultetskog
kolegija.
Čl. 13, alineja 3: po TKU sabbatical ne može osporiti niti fakultetsko vijeće ako su ispunjeni uvjeti, ali možda bi trebalo napisati da onaj tko želi koristiti sabbatical mora na vrijeme obavijestiti dekana ili FV.
Mislim da to nije
sporno. Zaposlenik ima pravo na sabbatical, no Fakultetsko
vijeće može zbog opravdanih razloga npr odlučiti da se konzumiranje tog
prava pomakne za godinu dana. Pravo na
sabbatical svaku 7 godinu ne mora znači točno svaku 7, nego se može
realizirati kao 8. i 14. godina (dakle u prosjeku svaku 7).
Čl. 34, alineja 5: bolje bi bilo svim zaposlenima da nikada ništa ne izume ili otkriju, jer će fakultet sve otkupiti po cijeni koja se dekanu i fakultetskom kolegiju svidi. Sreća postoje i drugi zakoni koji reguliraju to područje.
Svi smo mi javni
službenici, ono što radimo radimo za državnu plaću i na infrastrukturi
koju je platila država. Zato ne možemo rezultate
svog rada smatrati isključivo svojim
vlasništvom. Privatne tvrtke su u tom pogledu još rigoroznije.
Npr ja se sijećam da su informatičari koji su odlazili iz
Zagrebačke banke morali potpisati da
svoja znanja o informatizaciji bankarstva barem dvije godine neće
koristiti u drugim (konkurentskim) bankama.
Čl. 39 je nepotpun, jer nije jasno tko
rješava prigovor na rješenje o stegovnoj mjeri. Ako je to opet dekan, onda
prigovor nema smisla. Kome se uopće prigovor podnosi?
Ovog članka neće biti, pa nema potrebe da
odgovaram na primjedbu.
Primjedbe
na Pravilnik o radu
Članak
6. Prema Statutu, Članak 38, Fakultetsko vijeće
posebno ... donosi odluku o popuni radnog mjesta i raspisivanju javnog natječaja
na prijedlog dekana i Stručnog kolegija, pa je
ovaj članak
Pravilnika potrebno uskladiti sa Statutom.
Fakultetsko vijeće odlučuje o raspisivanju natjačaja samo u slučaju nastavnog osoblja. Za nenastavno osoblje zapravo ni
nije obavezan natječaj. Ovaj članak već sam preformulirao na osnovu drugih primjedbi.
Članak
13. Kolektivni ugovor (Čl. 43, st. 2) propisuje da se pravo na
sabbatical može koristiti jednom u 7 godina, a nakon 6 godina
rada; pa 7 valja zamijeniti sa 6. St. 1 propisuje naknadu osnovne plaće,
bez umanjenja, pa st. 2 ovog članka treba tome prilagoditi.
Prihvaćam primjedbu o 6 godina. Preformulirat ću članak tako da kaže da “... imaju pravo na
sabbatical nakon svakih 6 godina neprekinutog rada na Fakultetu ... “ Stavak o
eventualnom umanjenju plaće ne treba mijenjati jer se on poziva na Kolektivni
ugovor (to umanjenje je ovaj čas 0, no možda neće biti takvo u budućnosti). Drugim riječima, djelatnik će dobiti onoliko koliko će za njega dati MZT).
Članak
22. Možda
bi trebalo skratiti dio s ostali manji poslovi ..., a ako ovako ostane,
svakako bi novacima trebalo spomenuti Voditelja projekta (ovaj je dio prepisan
iz pravilnika koji sam vidio još osamdesetih, dok nije bilo
novaka i voditelja projekata u današnjem smislu).
Slažem se s primjedbom. Svugdje ću dodati i voditelja
projekta.
Članak
28. U usporedbi s Čl. 27, neobično je da je predstojništvo
zavoda manje cijenjeno nego li niz drugih poslova, u rangu voditelja manje
organizacijske jedinice ili djelatnosti unutar službe
(koliko je takvih predviđeno?). Nadalje, Razvoj računalne
i komunikacijske ... , Vođenje poslova javne nabave
... i Unos velikih količina podataka ... su
povremeni poslovi, i kao takvi bi se trebali i vrednovati, uz konkretna mjerila
obavljenog posla. Za pojedinu javnu nabavu postoji povjerenstvo, koje bi se
moglo nagraditi za obavljeni posao, ili za instalaciju neke grupe servisa može
se nagraditi radnika iz RC-a, ali i nastavnika koji takav posao obavi, čime
će
i motivacija za kvalitetno obavljenim poslom biti bolja.
Uglavnom se NE SLAŽEM s ovim primjedbama. Predstojništvo zavoda je i sada preplaćeni posao. U praksi
predstojnici dobivaju i više zahvaljujući povoljnijem eksternom koeficijentu. Voditelji manje
organizacijske jedinice postoje zato što se gotovo svi nenastavni suradnici u MZT vode kao
voditelji nečega i
u skladu s time dobivaju veći koeficijent – znači naš interni koeficijent samo opravdava ono što suradnik ionako dobiva od
MZT pa to ne predstavlja stvarni trošak iz vlastitih sredstava. Razvoj infrastrukture i unos
velikih količina
podataka (ISVU, ISSP) nisu povremeni već stalni poslovi. Rad sistem-inženjera mora biti nagrađen jer oni lako mogu naći bolje plaćeni posao. Kao
konkretna mjerila obavljenog posla sistem-inženjera, predložio sam da Kolegij računskog centra donese i fiksira godišnji plan razvoja
infrastrukture – sistem inženjeri će raditi po tom planu a
na kraju godine će se
vidjeti što je
napravljeno a što nije. Što se tiče unosa podataka,
obavljeni posao je jasno vidljiv, tj studenti su upisani ili neupisani u bazu, ocjene
ispita su unesene ili neunesene (eventualni nerad se odmah primjećuje). Vođenje poslova javne
nabave se ne odnosi na pojedini natječaj nego na gomilu administracije vezane uz godišnji plan nabave, evidenciju
malih i velikih nabava, slanje oglasa, pisama, dopisa, arhiviranje dokumenata
itd – sve su to poslovi koji se moraju obavljati centralizirano i koje članovi povjerenstava za
pojedine nabave niti ne vide.
Članak
31. Nejasno je na što se to točno odnosi. Ako npr.
Voditelj projekta angažira nekog studenta (koji može biti i s
drugog fakulteta) za neki posao, mislim da bi i on(a) trebao odlučivati
o naknadi, a suglasnost prodekana za nastavu je malo upitna (ev. prodekan za
znanost?). Treba pojasniti različite situacije, ili
pojednostaviti da ih se sve obuhvati jednom formulacijom.
Uglavnom je riječ o demonstraturama ili uslugama (npr čišćenje snijega), te o
trošenju
odjelskih sredstava. Prodekan za nastavu se spominje zato što je on nadležan za studente. Povremeni
angažman
studenata na projektima reguliran je prethodnim (novim) člankom koji govori o
trošenju
novaca s projekata.
Članak
39. Mislim da je za stegovni postupak potrebno osnivanje stegovnog
povjerenstva, i razgovor sa zaposlenikom, kako bi imao priliku opravdati svoj
postupak (a to NIGDJE ne piše). Za raskid ugovora o radu
trebalo bi pribaviti i mišljenje Fakultetskog vijeća.
Članka o stegovnim mjerama neće
biti.